
اثر پروانهای زرماکارون
گروه زر در راستای القای حال خوب و بسط شادیها در جامعه، پویش «پروانه زر» را در فضای دیجیتال و رسانههای اجتماعی زرماکارون اجرا کرد. به گزارش واحد بازاریابی دیجیتال زرماکارون، این پویش با محوریت بر موضوع «دنیای این روزها به شادی های کوچک نیاز دارد» به مناسبت روز جهانی پاستا برگزار گردید.
ایده اصلی این کمپین بر این سوال بود که در روزهایی که حس و حالمان نقش اساسی در تعیین کیفیت زندگیمان دارد، چه کارهایی باید انجام دهیم تا حالمان خوب شود؟ خوشبختانه کارهای ساده و کوچکی هست که با انجامشان حالمان خوب میشود، کارهایی مثل مهربانی کردن به دیگران، آماده کردن یک غذای خوشمزه برای خانواده، پیامک به دوستی که زمان زیادی است از او خبر نداریم و… در نظریهی اثر پروانهای، گفته میشود که یک تغییر کوچک و حتی نامحسوس، میتواند باعث رویدادهای بزرگی شود. با تمرکز بر انجام کارهای کوچک، قادر خواهیم بود که به مرور زمان، تغییرات بسیار بزرگی را تجربه کنیم، همه چیز بهتر میشود، خوبیها به سمتمان هجوم می آورد و در نهایت معجزه زندگی را میبینیم.
اتاق فکر واحد بازاریابی دیجیتال با توجه به این موضوع که ترویج کارهای نیک بخشی از رسالت گروه زر است، به مناسبت روز جهانی پاستا پویشی را با هدف ترویج و گسترش شادی با کارهای کوچک و با نام پروانه زر و هشتگ #اثر_پروانه_زر از تاریخ ۴ آبان ۹۹ آغاز و در ۱۵ آبان ۹۹ به پایان رسانید.
طراحی این کمپین برای پیج اینستاگرام @zarmacaron و باشگاه مشتریان زر انجام شده و فضای بصری ویژهای برای انتشار محتوا در مدت زمان کمپین در نظر گرفته شد. اطلاعرسانیهای کمپین در پیج رسمی زرماکارون، باشگاه مشتریان زر انجام گرفت و در جریان پویش از آنان خواسته شد آثار خود را در قالب عکس، صدا و فیلم کوتاه برای ما ارسال کرده و در مسابقه شرکت نمایند. در طول کمپین حدود ۶۰ محتوای مرتبط و جدید با موضوع شادیهای کوچک در قالب پست، استوری و نظرسنجی روی پیج زرماکارون منتشر گردید و از این طریق، امکان جذب مشارکت حداکثری کاربران فراهم شد.
در قالب استوری هر روز پیشنهاداتی با موضوعات مرتبط از قبیل آماده کردن غذای مورد علاقه خانواده، اهدا ماسک به افرادی که ندارند و… به کاربران داده میشد که انتشار این قبیل محتواها با علاقه و رغبت آنان به انجام و ارسال آثارشان برای کمپین ادامه پیدا کرد.
از پیامهایی که از کاربران و کارکنان در ایام کمپین دریافت شد، این مسئله روشن شد که افراد چقدر توانستهاند با موضوع پویش ارتباط برقرار کرده و نشان داد که ما تا حدی به هدف مورد نظر نزدیک شده ایم.
باتوجه به موضوع و هدف کمپین بیش از بیست اینفلوئنسر فضای مجازی در این کار با ما هم قدم شدند و بهصورت رایگان و با هدفی انسان دوستانه به بازنشر محتوای کمپین در پیجهای شخصیشان اقدام ورزیدند.
طول مدت کمپین پنج روزه در نظر گرفته شده بود که در خلال کمپین و بهدلیل درخواستهای مکرر کاربران برای ادامه مهلت ارسال آثار تاریخ اتمام کمپین تا ۱۵ آبان تمدید شد و در نهایت بیش از ۳۰۰ اثر شامل عکس، صدا، ویدئو با موضوع برپایی جشنهای تولد کوچک خانوادگی با توجه به شیوع بیماری کرونا، تهیهی غذا برای افراد کم بضاعت و کودکان کار، تهیهی غذا برای حیوانات با توجه به سرد شدن هوا، شادی و قدردانیهای غافلگیرکننده و… دریافت شد که به حق بعضی ازین آثار به قدری جالب، جذاب و تاثیرگذار بود که در بررسی آنها از اینکه هنوز خوبیها ادامه دارد داوران آثار تحت تاثیر قرار گرفتند.
در پایان، با کمک تیم داوری که در آن شماری از افراد صاحب سلیقه در این حوزه حضور داشتند، ۳۰۰ اثر توسط تیم داوری انتخاب گردید و اطلاعرسانی آن از طریق باشگاه مشتریان زر انجام شد و به ۳۰۰ نفر پک ویژه محصولات زرماکارون اهدا گردید. شایان ذکر است این کمپین آغاز راهی بر کارهای نیک و ترویج شادیها در جامعه از طرف گروه زر است و این بار ما از شما خواهیم پرسید که زر در این راه برای گسترش شادیها چه کاری انجام دهد. در این مسیر با ما همقدم باشید…